Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

onsdag 1 februari 2012

Efternamn

Idag har Kevin lärt sig att han heter Berg i efternamn lika så pappa, farmor,farfar och hans två farbröder.....
Men mammas efternamn var lite svårare att förstå sig på så han sa bara mamma sanna :)





För övrigt är det mkt just nu, eftersom vi har mkt inför flytten som äger rum nu på lördag :)
Ska även byta jobb från nätter till dagar. En fast anställning på heltid, endast dagar i Göteborgs kommun. Kanon!!!
Men det gör jag med blandade känslor. Jag trivs jätte bra där jag är nu med jobbet och kollegorna men samtidigt ska det bli gött att jobba normala tider, så man är vaken då alla andra är vakna och att man får sover då alla andra sover...som nu tex. Jag är ledig men kan inte sova, klockan är 01 på natten, och här sitter jag och bloggar när jag ska upp jätte tidigt!

Kevin har redan lovat mig att han kommer att städa sitt rum själv varje dag, nu när vi ska flytta. Tror honom faktiskt! Han har alltid gillat att städa sen han var liten.
Han hjälper gärna till om han ser att jag städar eller om jag ska hänga tvätt.Ber jag honom att han ska plocka efter sig, när han lekt färdigt, så gör han det. Han är svärmors dröm med andra ord, om det nu håller i sig tills han blir vuxen.



Lite bilder från Arkivet:





Kevin och bästisen Gustav



Slottskogen



Kevin bakade lussekatter till mamma och pappa :)



Mina tre goa vänner

1 kommentar:

  1. Det är ju ett efternamn det också Mamma Sanna ;o)

    /Titti

    SvaraRadera