Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

tisdag 5 april 2011

Det blev en dyr historia

Idag tog jag lilleman till läkaren. Kände att nu får det vara bra, han har varit mer sjuk än frisk känns det som. Men läkaren tyckte att han var helt okej. Men han skulle ha hostmedicin, nässpray, och alvedon, och det tyckte dom var helt okej?!?!

Sen när Robert kom hem var det bara att skynda sig och duscha och byta om och åka in till stan. I kväll skulle jag träffa mina gamla kollegor från Tre stiftelser och gå på sjömagasinet och äta lite gott. För er som inte är ifrån Göteborg så är den restaurangen den bästa i stan. Den bästa på att ta betalt också för den delen.
När vi öppnade menyn så trodde vi att det var ett skämt…. Det fanns viner som kostade nästan lika mkt som jag får ut i lön. Helt otroligt. Men hur som helst så var vi ett glatt gäng på 8 personer som hade hur trevligt som helst.
Synd att man inte kan göra detta lite oftare för maten var helt fantastiskt, lika så personalens bemötandet och service! Går inte att jämföra det med Haltas Lottas krog, ha ha ha! Nä, nu skall vi inte vara såna…men de sägs att supen kosta 50 öre på haltas Lottas krog i Göteborg!!!! Lite skillnad ;) tssss…..





Det första jag tänkte när förrätten kom var, hur skall jag kunna bli mätt på det här?? Om jag bara visste hur mätt jag skulle vara efter jag hade lämnat bordet.







Mera mat :)



Och så lite till.....



Nu var alla jätte mätta men lite efterrätt fick alla i sig....en annan hade säkert ätit 10 st sånna och skippat de andra...såå gott var det !





mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat mat och mera mat





Och så var det roliga slut och det var dags att betala. Kolla in va sjukt mkt pengar det var plus att två visa kort låg framme :) och dricks var man ju också tvungen att ge...



Notan och sedan tillkom det dricks....helt galet kan man tycka

1 kommentar:

  1. Ibland maste man unna sig lite lyx vet du val :))

    SvaraRadera