Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

söndag 3 april 2011

RUT & TOVE



För ca en månad sedan fick jag äntligen åka till Örebro och få träffa mina vänner och framför allt deras små. Alex och Titti har fått barn men det tog ett tag innan de passade att åka ner. Kevin har varit sjuk till och från och det fortsätter än. menmen på dagis och hos läkaren så säger de att det är normalt första året på dagis. Men för en som är förälder känns det faktiskt maktlöst. Det finns inget värre och se sin lilla plutt sjuk.


Tant Suss karameller :)


Att åka till Örebro, var precis vad jag behövde, komma bort lite och få träffa vänner och deras stolthet Tove och Rut !
Tyvärr, så gick helgen alldeles för fort men jag hade så trevligt.
Jag åkte upp till Örebro med Elin och hennes familj. Peter fick som uppgift av Elin att köpa lite gott (snacks) till hemresan till Örebro. Den uppgift lyckades han himla bra med! Han hade köpt,kexchoklad, chokladbollar, chips, ostbågar och så cocla-cola!! Inte konstigt att jag inte var hungrig när jag väl kom hem till Alex.



Alex hade fixat till med lite tjejfest på fredag när jag kom. Det var verkligen jätte trevligt, sen blev det utegång. Krogen var helt okej, men hade nog roligast på förrfesten.
Men sen kom äntligen Lördag då jag fick umgås med Rut och Tove. Två underbara flickor. De vann tant SusS hjärta på nolltid.
Glada och pigga. Dom var så goa som man ville nästan käka upp dom två. Det roliga var att dom verkade att trivas i varandras sällskap med. Rut hade fullt upp med att låna Toves gym och spegla sig medan Tove berättade glatt om saker och ting. Hon var himla pratglad liten töss. Hon och mamma Titti fick verkligen oss att känna oss välkomna i deras fina hus. Huset var lagom stort och var jätte fint inrett. Ett hus jag själv skulle tänka mig att bo i. Titti var snäll och gjorde min favorit kladdkaka. Det var så gott så, blir lite sugen nu när jag tänker på den. Det hade suttit fint med kaffe och kladdkaka så här sent.

Som sagt min resa till Örebro var helt underbart ….men det kändes lite ledsamt att åka och veta att man inte får träffa dom så ofta. Alex tyckte nog att jag var lite knäpp när tårna kom….det är ngt speciellt när sina vänner får barn. Hade aldrig kunna föreställa mig att det skulle kännas så här fint och speciellt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar