Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

fredag 15 april 2011

Kevin älskar att hjälpa till hemma

Det händer mycket just nu. Både i mitt liv men framför allt hos Kevin.
När jag tittar på min fina son, så kan jag inte ibland förstå hur fort han växer och hur snabbt han lär sig saker och ting.
Till sommar skall han fylla två år.
Han är så fin och duktig, Det går inte att förklara med ord hur stolt man är över honom. Han är helt underbar liten pojke.
Nu har han kunnat detta ett tag men jag blir fortfarande imponerad över att han kan plocka ur disken själv och lägga saker på sin plats. Skedar för sig och gafflar för sig. Tallrikar och glas når han inte upp till hyllorna men han hjälper mamma och pappa att plocka upp dom från diskmaskin och ger dem till oss. Dammsugaren och skurmoppen har alltid varit intressant. Men det får gärna jag och pappa ta hand om så kör han efter oss med sin bobbycar. Men när det gäller att torka saker så kan man alltid räkna med Kevin. Han är den perfekta barnet till att få sällskap när man städar. Vi gör det till en lek, och man ser på honom hur stolt han blir för varje sak han klarar av och hur han växer i sin egna roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar