Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

söndag 19 augusti 2012

Göteborgs kalaset (kulturkalaset)

Underbara Fredag! Det första jag och Kevin gjorde efter ha hämtat honom från inskolningen på dagis var att ta bussen in till Kungälv. Vi hade bestämt träffa med kompisen Wille och mamma Lisa från mamma gruppen. Det var så länge sedan vi alla sågs så vi bestämde att vi skulle äta lunch tillsammans och sedan gå och köpa glass och gå till lekplatsen.
Efter ett par timmars lek och bus kom farmor Lisbeth och Roland för att hämta Kevin. Han skulle följa med till Rörtången för att fiska upp krabbor och sova över medans mamma skulle ut med kompisar på kvällen.
När jag kom in till stan hemma hos Sofia,så hade hon gjort i ordning en god Martini till mig.
Hon hade en jätte fin lägenhet, visade upp stolt sin läckra tavla på en halvnaken karl. Hon sa " - Har man ingen karl i sängen får man ha den på väggen"
Sedan bestämde vi träff med Lydia inne i stan. Tyvärr hann vi bara ta några öl innan Sofia var tvungen att åka hem, kände sig inte bra! Men men the show most going on....så jag och Lydia gick vidare till en gratis spelning med Maskin i Götaplatsen. Grymt bra!!! Det var nog ingen som stod stil och speciellt inte sen när de spelade " Alla som inte dansar är våldtäksman, gäller mellan tolv och fem" Här har ni länken till låten: http://www.youtube.com/watch?v=yexeBCx7oow
Precis när vi hade sett klart på Makinen, så träffade vi på Christian och hans två kompisar vid vipkön i Park lane! Så klart att dom hängde mes oss istället till en ute servering tills det var dags för mig och Lydia att ta sista bussen hem.
Vi hade en himla trevlig kväll i Göteborg. Christians ena kompis var från Frankrike. De hade träffas i Canada där båda hade pluggat. Här visar han hur en fransks körkort ser ut och till höger kan ni se den svenska...ha ha lite skillnad trots att båda länderna är med i EU.
Lördagen var inte rolig, trots att jag inte drack så mkt. Kände jag mig som en tonåring som behövde en heldag för att ta igen mig. Herre gud, att man inte ska kunna vara vaken till 03 utan att va världen tröstaste dagen efter! Robert och Kevin var snälla och köpte en Pizza till mig, lördagen blev räddad mat och massa mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar