Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

söndag 23 augusti 2009

Grattis farbror Christopher

I morse när man vaknade kändes det lite tomt efter mamma hade åkt.
Hon åkte inte direkt till Vilhelmina utan åkte till Umeå för hon skulle hälsa på en vännina och sova över där en natt.
Annars så var det en mycket lugn lördag för oss´. Jag och Kevin mös i mängder på morgonen. Lagade mat, sedan kom Marina förbi. vi tog en promenad med Kevin till affärn där hon handlade lite mat sen åkte vi till donkan och köpte milkshake sedan gick vi hela vägen upp till Marina. Marina kämpade med barnvagnen uppför backen fullt med varor och jag hade Kevin i famnen för han fick för sig att han inte ville ligga där längre.
Hemma hos Marina bjöds det på kaffe och så passade vi på att titta på bilderna ifrån Kroatien där hon och Johan hade vart i en vecka med strålande sol.
Efter vi hade vart hos Marina och Johan så gick jag och Kevin hem och så fick han lite mat av pappa medans jag gick till tvättstugan för att slänga i två maskiner. Från jag startade maskinerna tills jag tog ut tvätten pratade jag med Madde Hertz. Det var trevligt, vi pratade om allt möjligt. Blev lite sugen på att måla här hemma i vardagsrummet och hallen efter att jag och Marina gick förbi våran granne som är Johans bror. Han hade precis målat om och det blev jätte fint. Vit och en fondväg i hallen som var svart. Blev riktigt snyggt. Funderar ifall jag kan ha en svart fondväg på tanken att allt är så himla ljust här hemma. Skulle vara gott och minska den höga väg med en mörk färg som svart. Madde erbjöd sig att hjälpa mig någon dag ifall jag nu får för mig att måla om. På tal om att måla om så har hon måla om hela lägenheten min i Göteborg som hon hyr ut i andrahand. Blev faktiskt jätte fint. Jätte fräscht!
Avslutade kvällen igår med att pyssla lite och måla.Vi får se sen om jag kan med att lägga ut bilder på hur resultatet blev. Håller på att fixa lite ännu för det är inte riktigt klart.
Får skynda mig för snart måste vi fixa oss i ordning. Idag är vi bjuden på kalas hos Kevins äldsta farbror som fyller 27. Han fyllde egentligen i ondags men hela familjen ska fira honom i efterskott idag istället.

Sitter här och funderar hur Mia hade det igår. Hon kom till Göteborg igår. Pratade med henne när hon var på väg hit med tåget men efter det har hon varit spårlös försvunnen hemma hos Willy hehe....måste ringa henne snart tror jag......

Pratade med Ida igår. Hon och karln sin höll på att packa för fullt för på fredag flyttar dom in i huset de har köpt i Västerås. Spännande ska bli och se hur hon bor då jag och Titti kommer och våldgästa hos dom. Försökte att prata lite med Idas lilla son i telefon. Han var inte så himla pratsugen och ville mest bara lyssna. Längtar tills man får träffa på riktigt! Titta har redan träffat dom ett par gånger.*** AVIS***

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar