Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

måndag 7 juni 2010

Så roligt så...




I lördags så hade jag jätte trevligt med tjejerna. Fast jag saknade en tjej i sällskapet och det var min Sandra.
Hur som helst hade vi trevligt. Vi åt god mat, vin och drinkar. Vi satt sedan i balkongen och spelade spel och rökte vattenpipa. Det var första gången jag provade på att röka men det var godare än vad jag trodde. Men tros det vågade jag bara blåsa tre gånger. Jag skulle jobba dagen efter tidigt så jag ville inte chansa att jag skulle må dåligt. Visste att jag inte skulle få sova så många timmar den natten.

Idag när jag kom hem ifrån jobbet, överraskade min lilla Kevin och Robert mig. Kevin gick ett par steg sjävl. Robert hade tränat med honom lite...Han har kunnat ta några steg länge nu. Har sett gånger kanske men då har han inte riktigt fattat själv att han har gått ....han har varit så feg men nu verkar det som han börjar våga mer och mer min lilla plutt

Kollade på min hotmail och så hittade jag gamla mail som Mia P skickade till mig från när vi var på London. Vi skrev maildagbok tillsammans som vi sedan skickade till kompisar......här har ni lite smakprov.....


Hello!

Resan har borjat..... 7 mars 2005.

Det började med att Mia stressade med packningen hela natten och däckade inte förrens efter 03, glömde da att be en viss pigg person om väckning utan trodde att jag skulle komma upp av min egen klocka och pappa som skulle ringa. Jag var i koma och hörde inte mob, pappa trodde jag hade allt under kontroll som vanligt och ringde mig nar frukosten var klar..
Missade tåget i Hallsberg med 2 sekunder och vi åkte in till örebro och hämtade Suss.
Suss buss hade fått punktering och Suss hade blivit tvungen att gå från järntorget
vilket bidrog till att hennes hjul på resväskan gått sönder. Bekymrad över den dåliga starten pa våran resa mötte jag Suss som hade köpt varm korv åt mig och var lika glad som vanligt.
Vi mutade pappa med varm korv och han körde oss till V-as. Han tyckte nog det var ganska underhallande! hehe..
Framme, checkade in väskorna. Suss väska visade sig att väga 9 kilo för mycket ( kostade ca 550 kr extra) och Suss slet sitt hår (och började slänga ur saker som pappa fick ta med hem.
Efter en stunds pusslande fick vi igenom hennes väska oxa. Träffade en dalkulla från Falun som skulle till London så vi pratade lite med henne, hon var lite chokade över oss men ursäktade oss och sa att vi var i en 25 årskris och därför skulle vi fly till London!
På flyget... Suss messade in i det sista och sen lyfte vi mot Luton.
Varmt ute. ca 8 grader.
Tog bussen till London.( 9 pund ) åt mammas matsäck hon skickat med och messade lite folk hemma. Slutade messa och tittade ut i stället. Vrålade när vi såg den första fina engelska bussen och de fina taxibilarna. Sen såg vi HM , massa reklam om Bridget Jones,, och fina påskliljor i rabbatterna! ;)
åt mammas goda mackor och sen efter ca en timme gick vi av vid victoria station. Mycket folk! Och Suss behöver aldrig träna mer i hela sitt liv när man tänker på alla trappor vi släpade väskorna genom. Hittade t-banan och åkte till Sv-kyrkan. Betala en natt och gick vårat fina rum.
Sedan fick vi tips av en rolig gubbe som sålde tidningar vid t-banan om en bra pub där man kunde äta billigt. Vi åt mat där med Dalkullan och hennes märkvärdiga kamrat. Passade på och höra om jobb där när vi ända var dar, det verkade inte alls förvande och gav oss ifyllningsformular. Frågade på lite andra ställen me på vägen hem. En man vi gick förbi föll helt för Susannas vackra hår och ropade I love you! Och en kille som jobbade i en butik där vi sökte jobb frågade efter mitt nummer och ville bjuda ut mig.(men jag sa att han nog fick lov att fixa jobb åt oss först! ) Engelsmannen är trevliga! Vi känner oss redan som hemma ! ;)
LA oss tidigt och somnade bums till - bli hos mig- låten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar