Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

måndag 26 april 2010

Herre gud, förra veckan gick så fort för det hände ngt hela tiden. Det gick så fort att jag inte änns hann sitta framför min dator.
Gick in på min facebook via min iphone då och då, men det räknas inte. Hähä!
Men det kostade mig dyrt! Hade glömt att jag hade budat på tradera och hade vunnit några aktioner. Säljarna blev inte glada på mig eftersom jag inte mailade tillbaks. Så nu har jag samlat på mig fem tråkiga negativ komentarer. Och jag som hade haft så fina och positiva omdömen innan. Jaja, inget att göra åt.


Förra vecka var jag med Kevin på öppenförskola tillsammans med mammorna Sandra, Elin och Lisa. Barna lekte så glatt och vi fick springa efter dom. Dagen efter kostade alla barna på sig en härlig förskylning.... så tröttsamt!!! Jag och Kevin är sjuka jämt, jämt, jämt!!! Sen vi åkte till Örebro och Norrland i slutet av februari har vi varit mer sjuka än friska..blääää!!!! Men barnmorska och barnläkarna säger att det är normalt första året. Som om det skulle vara en tröst. Av alla gånger man har vart där så fick vi två gånger riktigt hjälp och det var en gång för öroninflamation och sen för hans hosta som han äntligen fick medicin för.



Onsdag kväll så lyxade jag och svärmor till det. Jag lämnade Kevin hemma med pappa och Lisbeth åkte direkt från jobbet. Vi tog bussen till stan för att äta lite gott och umgås med Carla som vi har pratat så länge om men aldrig blivit av förs nu.
Det var jätte trevligt. Så trevligt att jag blev förvånad att klockan var så mkt när jag tittade på klockan.

Fedag var det pissdag. Regn och regn. Och jag som hade dansat kvällen innan för att väder gudarna skulle göra sitt bästa. Jag och tjejerna hade planerat att grilla med barna och våra karlar men näääää.... det blev inget för för det bara regnade och blåste hela dagen och kvällen.

Lördag var det meningen att jag och två andra tjejer från Örebro skulle ha heldag i Göteborg med övernattning på hotell och gjejer men det blev inte heller av...himla tråkigt menmen kanske lika bra efter allt som hade hänt.
Men som tur var hade jag andra planer. Åkte till Sandra som hade klädparty(me&i) där träffade jag också cecilia med lilla Gustav. Efter alla gäster hade åkt var jag som vanligt kvar hemma hos Sandra. Skulle egentligen hem och ta det lugnt eftersom jag var förskyld men Sandra fick mig på bättre tankar än tycka synd om mig själv så vi åkte till min svärmor och Rolle på landet.
Hade hoppas att Karin och Marinna skulle vara kvar men de hade precis åkt hem. De hade vart där hela dagen och hjälpt pappa med båten.
Det blåste lite när vi kom till dom men det hindrade inte oss att ta en liten promenad med barna till grannarnas djur. Kevin och Alice fick se både hästar, får och lamm och så hörns som inte alls var lika fina som våra på stiftelser där vi jobbar. Man har blivit så van vid dom nu att man tycker alla "vanliga" hörnor ser skabbiga ut.


Som ni kanske ser så har Kevin lärt sig att dricka ur muggar och glas. Inget vi har lärt honom utan han har lärt sig av sig själv genom att se oss och andra. Blev så paff när han tog pappas glas här om dagen och drack upp hans saft. Ajabaja!
Efter de ville jag självklart kolla hur det skulle gå om man gav honom en sked och det gick bättre än vad jag trodde. Han förstog att man skulle ha den i munnen men... Han är så duktig så!

Han börjar mer och stå själv utan stöd. Det verkar som han börjar komma på sig själv.


Hihih här har ni ett jätte fint kort som Sandras mamma visade upp stolt. Så vackert. Det är hon med Mickael, Sandra och Anna.
Kolla va Alice är lik sin mamma och vilken puma mamma Eva var :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar