Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

söndag 12 juli 2009

Helsingborg

Lördag till söndag bokade Robert rum på Elite hotell i Helsingborg.
Ni som känner mig vet att jag är världens dåligaste person på att hålla tider och komma iväg. Men ni kanske har också märkt att jag har blivit mkt bättre.
Men i lördags fick jag prova på för första gången hur mkt det är och göra och planera innan man åker iväg någonstanns med en bebis. Jag tyckte att jag var hur effektiv som helst med tiden och gjorde alla måsten bara men trots det kom vi inte iväg från huset förs kl 16:00. Tur att det är inte så långt till Helsningborg och det är bra väg.
När vi väl kom fram så gick vi och åt mat och sedan gick till hotellrummet och mös med våran son. Robert hade köpt massa godis men jag nöjde mig med kexchoklad och några klungar coca-cola ( jaa, jag vet! Jag är rutten! Hade lovat att sluta dricka det men jag klarade mig i ca en månad utan. Från och med idag ska jag inte dricka cola på ett tag.
Kevin verkar vara gjord för att bo på hotell. Han har aldrig sovit så länge och så bra förs på hotellet och ni skulle bara se hur han njöt när han och jag bada i badkaret dagen efter frukost buffe.

Efter vi hade checkat ut åkte vi med färjan till Danmark. Det bler en onödig dyr historia för våran del.
När vi kom fram till danmark var jag i stor behov av att amma på första och bästa ställe, så vi gick in till en liten pizzeria/restaurang som såg mest barnvänlig ( nästan alla ställen satt det konstigt folk och pimpla massa sprit osv).
Eftersom vi gick in så kunde jag inte med att bara beställa en dricka till oss så jag köpte en pizza. Jag försökte övertala robert att beställa en också men han vägrade. Han var fortfarande mätt efter frukosten. Vilket jag också egentligen var. Menmen. ( jag åt inte hela, några tugger bara)
Hur som helst så gick notan på lite över 200kr om jag inte minns fel. För en sketnas enkel pizza och läsk.
Efter vi hade smällt de så gick vi lite på stan och kollade lite. Gick förbi en glassbar som såg himla läckert ut. Allt såg så himla gott. Och som sagt jag var så himla mätt men jag va lite nyfiken på att smaka liiite glas så jag beställde en kula bara. Kalast gick på nästan 70kr räknade vi ut. Glassen kostade 35 svenska kr och mannen i affären tog ej emot mynt så jag fick dra med kortet, så det blev 35 kr för glassen och sedan avgift för att handla med kortet utomlands skulle jag väl tro. Helt sjukt!
Ni skulle se alla snåla svenskar sen när vi klev på färjan för att åka tillbaks till Sverige. Folk köade för att beställa mat. Det klart det var såååå mkt bililgare i färjan.

Försten, i lördags så ringde Virre! Hon och familjen befann sig i Falkenberg. Så det planerar att åka förbi någon dag i veckan och hälsa på oss när det tar bara 1h att åka. Det var verkligen en rolig överraskning. Har inte träffat dom på år och dar känns det som och den minsting har jag inte hunnit träffa ännu. Han är bara ett par dagar äldre än våran Kevin.
Nä, dags att sova. Alex kommer i morgon så jag vill vara pigg och glad tills hon kommer.




Så här go var han när vi skulle åka ner för att äta frukost.




Snacka om dyr glass








Så mysigt att bada med min pluttis


Kevin och pappa

1 kommentar: