Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

torsdag 9 juli 2009

Regn


Här har vi min underbara Alex tillsammans med en skäggig gubbe skulle man tro, men han är säkert lika gammal. Kan vara en av hennes killkompisar som har glömt och raka sig på ett par dagar.
Föresten, har han lånat ditt halsband Alex? Tänk att du fortfarande har kvar den efter alla år och festivaler..otroligt!


Det har kommit regn regn och en massa regn. Men jag inte klagar för när det har varit som varmast så har det varit tre gånger varmare inne i vårt hem. Det gick knappt att vara inne.
Jo, natten till igår så vaknade jag av att det åskade som tusan, blixtar och dunder. Som tur är så är våran Kevin för liten ännu för att förstå och bli rädd. Och Robert han märkte inget för han sov så gott och djupt. Sandra och Daniel hade också vaknat av ovädret den natten.

Ja vad ska man säga? Har inte gjort så mkt. Glömde att berätta att tisdags kväll så stukade jag foten. Men kände att det inte var så farligt för jag kunde gå lite lätt. Först gjorde det skit ont men sen kunde jag gå lite förskitigt. Men onsdags morgon var det kört. Jag skulle på toa, men kunde knappt stå på foten för det gjorde så ont. Fick plåga mig fram och tillbaks och sedan ringa Robert för att be honom komma hem och hjälpa mig med Kevin. Det var omöjligt för mig att stå och gå och hålla honom. Ju mer timmarna gick ju bättre blev foten. Får hoppas att jag kan gå normalt i morgon så man kan ta barnvagnen till BVC istället för att ta bilen.
Skulle ha åkt till Jobbet igår och hälsa på mina kollegor men det gick ju inte lika så var det bestämt att jag och Madde skulle träffas efter jag hade vart där.


Här om dagen beställde Alex biljetter till Göteborg. Så på tisdag kommer hon och hälsar på mig och Kevin och bor hos oss ett par dagar. Känns hur roligt som helst. Saknar henne så. Speciellt när man har bott med henne första tiden här i Göteborg när vi flyttade ner. Hon känns som en syster till mig.
Hon ville passa på att träffa Sandra och lilla Alice, så jag frågade Sandra om det passade, då tyckte hon att vi skulle käka på "Rosa panten" som vi nästan alltid har gjort vi fyra (sandra, ellie, alex och jag). Där behöver man aldrig säga vad man vill beställa de vet precis ha haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar