Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

lördag 23 maj 2009

Trollhättan

Tänk att det är redan lördag. Jag kan inte förstå vart alla dagar tar vägen. Det var inte så länge sedan det var exakt två månader tills bebisen ska komma. Nu är det bara två veckor kvar. Vad har jag gjort med all tid? Jag skulle hinna med massa saker nu när jag skulle vara hemma ifrån jobbet två månader ju.
Pratade med Ido för en timma sedan. Hennes vatten hade gått i morse men värkarna hade inte börjat ännu. Det är också en overklig känsla att våran Ido kommer att vara mamma innan helgen är slut. Ska bli så spännande sedan och få höra på vad det blev, en pojke eller flicka. Och nästa vecka då är det tänkt att Virre ska föda sin andra son. Mycket bebisar i år med andra ord. Underbart!!!!
Har redan tre kompisar här i Göteborgstrakten som fick bebisar i år och nu är det Ido och Virre kvar. Sen så finns det bekanta som också väntar men det är inga man umgås så mkt med.
Nä, dags att fixa håret innan jag och R ska iväg till Trollhättan för att kolla hur BB ser ut där och hur lång tid det tar att köra med bil. Jag har bestämt mig att jag inte vill föda på Östra sjukhuset i Göteborg. Har bott precis där och haft sjukhuset som utsikt varje dag och sedan så pluppar det upp massa jobbiga minnen då en nära person till mig låg där.
Därför vill jag föda på ett ställe där jag har ej varit på innan. Och skapa nya och härliga minnen. Sedan har man ju hört så mkt gott om den BB. Har en vän som fick sin son där och hon har bara gott att prata om den bb och personalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar