Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

torsdag 4 juni 2009

Det blev en sen frukost


Sitter här och funderar vad jag ska äta till frukost. Klockan är redan 10:30 så klockan är mycket. Snart är det dags för lunch egentligen.

Ringde lite ärende som jag var tvungen att göra. Först ringde jag lönekontoret och prata lite med dom angående min blivande lön ( vi har precis fått löneförhöjning) och sedan stämplingarna för Mars. Det var visst ngt fel på systemet så jag fick vända mig till min chef. Ringde till chefens nr men då var det en annan person som svarade telefonen. Min chef är nu sjukskriven så den här andra tjejen har tagit över. Känns lite lustigt bara, för denna tjej har jag träffa på olika utbildningar som Tre stiftelser har haft och lite ky-möten. Men det är roligt för henne att hon har stigit så i graderna. Alla vill ju fortsätta att utvecklas och gå framåt.
Nu har man varit hemma ifrån jobbet i två månader. Lika så som man tycker det är skönt att vara hemma nu när man är så klumpig och seg så saknar man lite jobbet. Fast jag vet att jag orkar inte jobba som jag är nu. Det är det sociala man saknar. Kollegor och våra goa brukare och anhöriga. Men om ca 1.5 år är jag tillbaks på jobbet och då kommer jag att tänka tillbaks hur skönt det var att vara mammaledig.

Pratade med Virre igår och allt var bra med familjen. Fick höra den lille i bakgrunden. Så go så! Hon hade haft en normal och bra förlossning och fick åka hem dagen efter. Har även pratat med Ida för några dagar sedan och hon, milo och Fredrik mådde också bra. Hon hade fått kämpa lite under förlossningen men det gick bra och det är det viktigaste. Att hon mår bra efteråt och att barnet är frisk. De har precis köpt hus, så det ska bli himla spännande nästa gång jag och Titti ska besöka våran Ido. Träffa henne och den lille och så få se huset. Undrar om vi får egna gästrum nu mera när vi kommer på långbesök hehe….

Oj, nu är klockan nästan 12:00 fastnade i telefonen med Sandra. Hon håller på att storbaka inför dopet som hon ska ha till Alice. I morgon åker dom utomlands hela familjen och de kommer att vara borta en vecka. Så det kommer hem precis till dopet. Nu skulle man ha vart hemma hos henne och smaka på allt hon bakar och så få leka lite med lilla Alice.

Nä, dags att slita sig från datorn.

//Susanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar