Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

fredag 26 juni 2009

Michael Jackson

Idag vaknade jag ut av att de berättade i morgonnyheterna att pop kungen, Michael Jackson har avlidit. Det känns lite konstigt, fast man kanske inte har lyssnat på honom de senaste åren så mkt. Men han och hans musik har alltid funnits där, speciellt när man var barn. Minns så väl hur cool och bra man tyckte att han var. Och man ville så gärna kunna dansa precis som han. Fast det vill man fortfarande.

För övrigt så har det inte hunnit så mkt idag. Robert och Kevin är ute och går. Har precis betalat räkningar. Ska hoppa in i duschen nu och sedan börja med maten tills de kommer hem. Mia från Örebro kommer på besök vid 14:30. Då får Kevin träffa tant Mia med dom dyra väskorna för första gången. Och i morgon blir det en till tant från Örebro som kommer. Tant Titti med dom två fina hästar!

Igår gick dagen så himla fort så jag knappt kunde förstå att det var kväll och läggdags för mig och Kevin.
Men vi hade det trevligt. Som de säger: -"Tiden går fort när man har roligt"
Vi hade besök av Kevins Svärmor Sandra och flickvän Alice tillsammans med hennes mormor. Det var som alltid lika roligt. Eva är så himla rolig. Och alla ni som känner mig vet att jag skrattar ganska högt. Vilket Alice led av. Stackarn hon blev så rädd och börja gråta som en liten stucken gris, ett tillfälle när jag började skratta som en dåre när Eva sa ngt.Lilla Alice vaknade av mitt hemska skratt.
Sedan kom Roberts tjejkompis Hanna tillsammans med sin sambo och lillgrabb Marcus. Jätte go och glad liten grabb!
Efter alla hade gått åkte vi tre och storhandla. Sedan fick besök igen av Karin ( den duktiga tjejen som spelar pingis som R tränar med)och hennes föräldrar Roger och Maria. Det var jätte trevligt.
Och som vanligt så fick Kevin jätte fina presenter av dom tre besök vi hade igår. Kevin har blivit så bortskämd. Det är förs nu jag förstår alla mammor som säger att man ska aldrig köpa kläder till sin bebis, för man får så himla mkt första tiden. Det stämmer verkligen.

Nä, här blir inga barn gjorda. Måste sätta fart! Lägger upp lite bilder ifrån igår lite senare. Det får bli så här så länge...
Adios

Här har vi Karin tillsammans med sin mamma Maria och pappa Roger. Och så får vi inte glömma lilla Kevin som sitter så snällt i hennes famn.



Robert röjer undan så fler får plats, tror jag!




Sandra passade på att sola lite innan Roberts kompisar tittade förbi. Fast hon redan är jätte solbränd ifrån utomlandsresan hon var på för ca 2 veckor sedan.




Den berömda roliga Eva som jag har pratat om. Här busar hon med Alice, efter jag har skrämt stackarn med mitt skratt



Prinsessan Alice. Känns som det är bara tids fråga innan hon börja krypa, min lilla favorit tjej!




The King of pop
29 augusti 1958, Gary, Indiana, USA
50 år gammal
Smeknamn: King Of Pop, MJ, The Gloved One, Wacko Jacko, Jacko
Dejtat: Lisa Marie Presley, Brooke Shields, Deborah "Debbie" Rowe
Känd för: Michael Jackson, död 25 juni 2009 i Los Angeles, var en legendarisk sångare, artist och låtskrivare. Han började sin karriär redan som barn som en del av The Jackson Five tillsammans med bröderna Jackie, Tito, Jermaine och Marlon. Michael Jackson hade totalt nio syskon, varav fyra systrar. Janet Jackson och La Toya Jackson är båda också världskända artister.

Michael Jacksons album Thriller (1982) är världens mest sålda album och har sålt i mer än 100 miljoner exemplar. King of Pop har även haft över 30 list-ettor världen över. Hans video "Scream" kostade 7 miljoner dollar att göra och är därmed världens hittills dyraste musikvideo och hans video "Ghosts" är 35 minuter lång, världens längsta musikvideo. Jackson är inskriven två gånger i Rock 'n' Roll Hall of Fame, en gång som soloartist och en gång med The Jackson Five.

Jackson var gift med Elvis Presleys dotter Lisa Marie Presley under åren 1994-1996 och med sjuksköterskan Deborah "Debbie" Rowe 1996-1999, som han har barnen Prince Michael och Paris Katherine med. Michael Jackson har även en andra son, Prince Michael II, som kallas för Blanket. Vem som är mamma till det barnet är okänt, men Jackson hävdar bestämt att han är den biologiska fadern till alla sina barn. Skådisen Macaulay Culkin är gudfar till de två äldsta.

Michael Jacksons officiella hemsida
Michael Jackson på Wikipedia

1 kommentar:

  1. Sitt kvar!!!!! Syskon är det väl kanske lite tidigt för redan nu ;o)

    SvaraRadera