Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

måndag 1 juni 2009

Som på kortet hade jag velat haft det....



Idag har det varit en händelse rikt dag för en seg och trött höggravid kvinna . Och dessutom har jag haft tandvärk och träningsvärk hela dagen. Så yeas, tyck synd om mig!
Som jag kanske skriv innan så vaknade jag av ett sms från Virre där hon textade att hon var på väg in till förlossningen. Klockan 09:55 hade barnet redan kommit ut. Snacka om att det gick fort. Hoppas bara att allt gick bra. Det lät som så i alla fall . Vi skulle prata lite mer sen när hon har återupphämtat sig och fått lite lugn och ro.

Det blev en heldel blommor vi köpte och 5 stora påsar jord. Titti hade nog inte tyckt om det, om hon hade sett vad för sorts jord vi hade köpt. Billig skit som luktade precis som jag nämnde. Skit! Första omgången köpte vi lite bättre jord vilket var så klart dyrare men nu kände vi att vi har inte råd att lägga ut så mkt mer på trädgården. Ingen av oss två har intresse för sådant heller.
Har nog lite dåligt ögonmott för jag kan fortfarande inte förstå att det behövs så mkt jord i det lilla utrymme vi har för att plantera blommor.
Jag fick en jordgubbsplanta av R. En sådan växt som man har hängandes. Vi får se om jag får ha den i fred utan att fåglarna tar dem. Ser att det redan har kommit upp lite bär ifrån den. Så om några dagar är det säkert mogna för att ätas.
Ikväll var tanken att jag skulle tvätta IGEN, jag vet tvättade igår med. Men jag orkade faktiskt inte. Får ta och styra upp och tvätta i morgon spjälsängkläderna jag köpte från Ikea.
Ang matchen så behöver jag väl inte säga så mkt mer än att dom förlorade som vanligt. Tur att Robert hade fått gratis biljetter så han och Willy kunde gå in på Ullevi och jag slapp höra deras frustration och gap här hemma om de hade valt att titta på tv istället. Fast om jag ska vara ärlig så är det mest bara Robert som gapar och kommenterar hela matchen om samma saker hela tiden. När han kollar på fotbollen så går han i den 100 procent att det är nästan skrämmande att se och höra honom ha ha ha…..
Pratade med Sandra ikväll, alltid lika roligt. Inte länge kvar tills hon ska åka iväg med familjen utomlands. Alice har tom fått pass för att resa. 4 månader gammal och har redan pass. Kommer att dröja nu ett tag innan jag hinner träffa Sandra och prinsessan. Tråkigt!

Nä dags och sova…………………

2 kommentarer:

  1. Jag bara älskar din blogg! :=)

    SvaraRadera
  2. Var glad att joren lukade skit då r det allafall nåt annat än torv i den ;o)

    SvaraRadera