Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

torsdag 4 juni 2009

Blev lurad av våran katt Jumjum



Nu är kvällen snart slut! Jag och Robert har precis ätit sent kvällsfika. Katten Jumjum är på bushumör lagom tills det är läggdags.
På tal om Jumjum så hade jag en väldigt lustig natt.
Vaknade av att jag kände att det var blött på sängen. Tänkte oj nu är det snart dags för förlossning. Jag var fortfarande halvvaken. Jag tror inte att jag va så säker på om jag var vaken eller inte, mitt i mellan kanske. Hur som helst så minns jag att jag tänkte att:
- Jaha, vatten har gått men jag får då vänta på att värkarna ska börja innan jag berättar detta för Robert. Inga värkar kom och jag somnade om ganska snabbt. Sedan vaknade jag av en jamande katt.Jumjum brukar oftast sova i vardagsrummet och när hon gör det så brukar jag stänga sovrumsdörren. Så troligen hade Jumjum smitit in i sovrummet någon gång där när jag gick upp för att gå på toa utan att jag la märke till det. Det som jag upptäckte sen när jag hade vaknat till och släppt ut katten var att mitt vatten hade inte alls gått utan att det var katt skrället som hade pissat på sängen. Då var inte Susanna glad. Men Jumjum hade tur för jag var för trött för att vara arg på henne.


Här har vi tvättat lite sängkläder som vi köpte till spjälsängen.


Fick blommor av Robert idag. Blev så glad så!

2 kommentarer: