Om mig

Mitt foto
Göteborg, Västra götaland, Sweden
Som en av många bloggare skriver jag nu sju sanningar om mig själv. Sättet jag gör det på kan sägas bekräfta åtminstone en av dem, kanske fler

fredag 5 juni 2009

Sanna/Suss = nattmänniska

Nattmänniska är mitt andranamn. Ikväll har jag faktiskt fixat och donat. Målade några ramar svarta och en hylla i badrummet i samma färg. Har tänkt länge på att jag skulle göra det men lusten har inte hunnits där. Sedan monterade vi en liten Ikea hylla jag och R och bäddade spjälsängen. Allt är klart nu. Det är bara bebisen som saknas.

Tänkte May om du läser detta …..skulle du kunna visa mamma bilderna på hur sängen blev och svarta hyllan i badrummet? Om ni har tillgång till någon dator så att säga.

Vägde mig idag. Har gått upp ett kilo denna vecka. Så sammanlagt har jag gått upp 6 kg sen jag skrev in mig hos barnmorskan. Men ni som inte har sett mig på länge ska ej tro att jag är smal för det …tyvärr!!
Precis innan jag blev gravid började jag gå upp ganska mkt. Jag slarvade en heldel med motion och kosten sen jag flyttade till Göteborg. Levde livet, lite väl mycket. Men det blev andra bullar sen jag träffade R och blev gravid. Så jag hoppas att jag kan hålla den kosten jag har idag sen när barnet har kommit ut. Vill väga 60kg , det är inte så mkt på tanken att jag är ganska kort.

Ja just, här kommer goda nyheter May. Jag har beställ av min bror i Brasilien sånt choklad (bombom) vi alltid åt till kaffet förra året i Brasilien. Och jag beställde åt dig med. Sedan beställde jag Havanas (tofflor) i alla möjliga färger. Här hemma kostar dom ganska mkt och där nere i Brasilien är dom nästan gratis. Helt sjukt. Sedan beställde jag lite saker åt min barnmorska som har varit i Brasilien ett par gånger med sin familj. Hon hade lite saker som hon längtade efter så jag lovade att jag skulle försöka få min bror eller syster att skicka det till mig.

Nä nu är det dags att gå och lägga sig. Men jag vill avsluta med två citat(er) som jag läste ikväll från min väns blogg. Hoppas att du inte har ngt emot att jag lånade dina citat(er) tCarro!

"Allt för ofta glömmer vi,
glömmer att leva nu.
Det är nu du lever,
aldrig lever du detta liv igen."

”Var rädda om de ni håller kära och glöm inte att vårda kärleken.
Må bra av livet och tro på dig själv”








1 kommentar:

  1. Blev ju kanon bra det du målade och spjälsängen:)
    Klart du får låna mina citat;)

    SvaraRadera